W odpowiedzi na nominację od Gemini Park Tychy, do grona biorących w udział w akcji dołączyła Galeria Katowicka. Przy współpracy z Teatrem Śląskim, który na co dzień z sukcesem prowadzi Scenę w Galerii, Katowicka przygotowała swoją wersję popularnej hip-hopowej „szesnastki”.
Błyskawicznie rosnąca popularność #hot16Challenge2 i jego wyniki pokazują, że w trudnych czasach społeczeństwo potrafi reagować szybko, solidarnie i skutecznie! W ramach akcji zebrano już niemal 2 miliony złotych, a to jeszcze nie koniec! Wyzwanie podjęła Galeria Katowicka o utwór wykonał w śląskim anturażu popularny aktor, Dariusz Chojnacki - „bo kto by to nagrał, dział marketingu? Pha!”.
Udział wokalistów, aktorów, osób publicznych czy nawet polityków w charytatywno-muzycznym wyzwaniu to znak, że #Hot16Challenge2 zatacza ona coraz szersze kręgi. W piątek 8 maja w sieci pojawiło się pierwsze nagranie stworzone przez centrum handlowe - Gemini Park Tychy, w którym nominowane zostały 4 kolejne obiekty handlowo-rozrywkowe. Rzuconą rękawicę podjęła Katowicka, która wspólnie ze swoim długoletnim partnerem, Teatrem Śląskim, stworzyła autorską „szesnastkę”.
Dla Katowickiej wzięcie udziału w akcji pomocowej było także okazją, aby po długiej przerwie powitać swoich klientów i zapewnić, że dobrze widzieć ich ponownie - „nawet jeśli widać tylko oczy znad maski”. Zrobiła to w swoim stylu - odwołując się do lokalności, bieżącej sytuacji i emocji. Utwór wykonał Dariusz Chojnacki – aktor teatralny i filmowy, znany z produkcji takich jak: "Szczęście świata", "Twarz", "Pani z przedszkola", „Fuga”, „Pitbull. Niebezpieczne kobiety” czy „Chce się żyć”. Teraz znany również z mistrzowskiego rapowania :)
Przypomnijmy, że to już kolejna akcja charytatywna, do której w tym trudnym czasie włączyła się Katowicka. Wcześniej wsparła finansowo produkcję przyłbic 3D, które docelowo trafiły do lokalnych szpitali.
- Jak zawsze jesteśmy otwarci na nowe wyzwania, odważne projekty i prospołeczne inicjatywy. #Hot16Challenge to akcja ważna, w której głos oddano sztuce, dlatego naszą „szesnastkę” stworzyliśmy we współpracy z Teatrem im. Wyspiańskiego i przy wsparciu śląskiego hip-hop’u. To piękny przykład współpracy kilku światów, centrum handlowe, ceniona i szanowana instytucja kultury, znany aktor i ludzie ze świata hip-hopu stworzyli razem fajny projekt w szczytnym celu. Szczególne brawa należą się fantastycznemu Dariuszowi Chojnackiemu, który rewelacyjnie odnalazł się w nowej dla siebie roli! - mówi Anna Szczerkowska, Marketing Manager Galerii Katowickiej.
W #Hot16Challlange2 Katowicka nominowała NOSPR, Miasto Katowice i Macieja Stuhra.
To kolejna odsłona raperskiego wyzwania, które polega na stworzeniu 16-wersowego utworu i nominowaniu do zabawy kolejnej osoby. W 2014 roku, kiedy sieć podbiła pierwsza edycja akcji, miała ona czysto artystyczny charakter. Tym razem, w obliczu pandemii koronawirusa, przedsięwzięcie zyskało wymiar charytatywny. Aktualnie inicjatywę wsparło ponad 57 000 tysięcy darczyńców, którzy na pomoc medykom przekazali łącznie prawie 2 miliony złotych, czyli dwukrotnie więcej niż zakładał cel. Inicjatorem tegorocznego przedsięwzięcia jest raper Solar. Link do zbiórki oraz więcej informacji znajduje na: https://www.siepomaga.pl/hot16challenge.
RED, Klaudyna Łagocka, Fot. YouTube katowicka.tv / Galeria Katowicka